About Me

My photo
They call me Sierra Sunny. I'm nothing special but I'm limited edition . I'm no model lady. A model's just an imitation of the REAL thing. I am a free human being with an independent will.

Saturday 10 December 2011

Hilangkan perasaan itu !

Kenapa begini ? :'( awk , saya tak pernah kan buat awak rasa terganggu , mengapa perlu bercakap tentang saya kawan ? :'( saya tak pandai nak berbalas . tak pandai nak berbalah. Apa kata buang yang keruh ambil yang jernih ? Tak tertekan dan terganggu kah dengan perasaan tak suka lah , benci lah , kan stress ? Think positive. Saya ada hidup saya sendiri , yang tidak mengganggu orang lain. Kalau tak suka , elak kan dari berjumpa , bertemu atau tersempak dgn saya dimana sahaja tak kira dalam alam realiti (luar) ataupun alam maya (fb).

Hye , assalamualaikum :D
Ya , manusia memang sentiasa ada perasaan tidak puas hati. Lumrah kehidupan. Tiada itu , mahukan itu , tiada ini , mahu kan ini. Tak berpuas hati dengan kekurangan diri itu tidak mengapa , sekurang kurang nya ada sedikit usaha dalam peningkatan diri , tapi jika tidak berpuas hati dengan orang , bagaimana pula ? Hermm , mari bual kan :D

Tidak puas hati banyak tafsiran yang boleh dihujahkan. Tak puas hati bab lain boleh dibincangkan , yang bab dengki , iri hati , haihhh mcm mcm sekarang , banyak betul post status talk about other people. Mengapa ? Kadang tersenyum sendiri membacanya , Rasanya lebih bagus buat status diri sendiri , "aku makan ayam hari ini ini" , aku pergi sini hari ini , aku pergi sana haritu , saya buat ini hari , saya buat itu hari tu , ataupun mutiara kata atau unsur nasihat yang boleh di share kan. Berbeza pula yang ini , "wei perempuan kau bla bla bla , wei bf aku tuuu , wei , wei , wei, dan seangkatan dengan nya. Berbeza kan ? Anggapan orang pun lain kan ? Fikirkan :)

"Perempuan" memang tak lari dari perasaan iri hati , dan kadang tu , iri hati itu boleh sampai tahap hasad dengki , gaduh , benci , macam-macam lagi. Let me share. Sbb sierra juga perempuan :) Mungkin boleh jika ada terwujudnya perasaan perasaan syaitan itu , diam kan diri. Berdiam itu lebih baik dari berkata kata. Kadang kata-kata orang beremosi boleh buat orang lain terguris , sedangkan bukan itu makna kita kan ? :) Luah dekat laman sesawang facebook , facebook tidak mampu membantu apa apa pun. Cari someone untuk dengar cerita awak. Lega rasa hati , terpelihara pandangan terhadap diri.

Penat kan perlu benci , geram , marah lama lama , hanya buat diri tertekan , ya sangat kelakar kalau orang tu taktahu pun kita benci , geram , jealous , buat penat kita jee =,=" dalam kata lain " gelabah sorang sorang". orang lain relax je , tak fikir dia pun.

Tak payah lah ada rasa mcm tu. Apakata mcm nie , kalau kita tak puas hati dengan diri kita , kita buat apa ? Kita cuba improve diri kita kan ? Jadi , kalau kita tak puas hati dengan orang yang lebih lebih daripada kita , cuba kita improve diri kita lebih baik dari diri nya. Kan lebih senang ? Hasil pun ada. Takda lah gelabah sorang2 kan ? hee. Bukan tujuan untuk menunjuk , melawan siapa yang lebih baik , bagus semua , tetapi fikir lah ke arah yang lebih positif , baiki kekurangan diri , keyakinan diri , personaliti terjaga , pandangan orang terhadap kita pun bersih ,

Entry kali ini bukan utk sesiapa , mahupun dituju kepada sesiapa , empunya blog ini pun masih banyak kekurangan diri , shra pernah tak suka orang , orang tak suka shra , ada niat tak baik , semua itu berbalas. Sekarang alhamdulillah , semakin matang dengan pengalaman , itu semua mampu dikawal kini. Pengajaran yang shra dapat , kalau nafsu menguasai diri , manusia memang akan jatuh. Guna akal diberi , fikir. Fikir panjang. Insyaallah yang baik baik saja hendaknya. Amin.


Salam ikhlas dari saya Sierra Sunny <3

4 comments:

  1. dah lumrah alam mmg cam 2..
    insya Allah.. amin...:)

    ReplyDelete
  2. betol.manusia kadang2 rasa cmtu.tapi takpe.
    kita hanya perlu mengenang apa yang kita ada.mesti kita happy ^^

    follow me back

    ReplyDelete