About Me

My photo
They call me Sierra Sunny. I'm nothing special but I'm limited edition . I'm no model lady. A model's just an imitation of the REAL thing. I am a free human being with an independent will.

Tuesday 6 December 2011

"Ratu Twitter yang Kreatif "


Bakat Shila dalam bidangnyanyian tidak dapat disangkal lagi. Ramai peminat diluar sana terhibur dengan klip video Shila Amzah di lama sesawang Youtube. Kata Shila - "sebenarnya Shila buat semua itu untuk suka-suka pada mulanya. Sampai sekarang pun Shila masih memuat naik klip video di Youtube. Tapi Shila buat begitu atas permintaan peminat. Kebanyakan peminat yang suruh sebab ada di kalangan mereka yang jauh misalnya dari Sabah & Sarawak. Maklumlah bila jauh mereka takdapat turun dan mengikuti setiap persembahan Shila. Jadi untuk mengubat duka mereka , Shila dendangkan lagu khas buat mereka di dalam Youtube.


Gelaran "Ratu Twitter" - Dalam media baharu seperti Facebook , Twitter , Youtube dan banyak lagi semakin mendapat perhatian. Bagi Shila sendiri  statusnya sebagai seorang penyanyi bukan penghalang untuk turut bersama mengaktifkan diri dalam laman sosial.
"Shila gilakan Twitter ! Kenapa ? Shila suka tweet orang lain dan buat hashtag. Shila suka layan peminat dalam Twitter sebab mereka pun suka layan saya. Hehehe. Kalau nak tahu Shila sebenarnya diberi gelaran "Ratu Twitter sebab Shila pernah buat 247 tweet dalam masa SEMINIT. 


PROFIL
NAMA PENUH: Nur Shahila Amir Amzah
NAMA KOMERSIAL: Shila Amzah
TARIKH LAHIR: 13 Ogos 1990
USIA: 21 Tahun
ASAL: Kuala Lumpur
KERJAYA: Penyanyi, duta produk
PENCAPAIAN: Naib Juara One In A Million 2 (OAIM2) 
ALBUM: Sha-hila (EMI 2005), OST 5 Jingga (EMI 2008), Bebaskanlah (Monkey Bone, 2009), 3 Suara (bersama Ning Baizura & Jaclyn Victor - 2011)
SINGLE TERBARU: Patah Seribu (label Urustabil)
TALENTS: Coca-Cola, Walls Cornetto, Colgate, duta Tinge & Safi Balqis Perfect 10


10 perkara tentang Shila yang peminat tidak tahu :D

1 - tidur dengan gitar
2 - Ketagih Twitter !
3 - Suka memasak
4 - Tiada lesen kereta
5 - ada 26 ekor kucing
6 - talkaktive
7 - sudah mencipta 30 buah lagu
8 - berketurunan Jawa
9 - boleh bertutur dalam bahasa Mandarin
10 - cintakan Bruno Mars hehe :D






sumber : Remaja 1 Dis 2011

No comments:

Post a Comment